STOLWIJK/AMMERSTOL • Dat het soms verrassend kan lopen in een mensenleven bewijst Ammerstollenaar Gery den Hoed.

Nadat hij zijn hele werkzame leven in de tandtechniek actief was geweest begon hij in 1993 samen met een compagnon een eigen tandtechnisch laboratorium aan de Industrieweg in Stolwijk. Dertien jaar later verkochten de twee het bedrijf aan een keten van laboratoria. Sinds die tijd vervulde Den Hoed diverse managementfuncties in de wereld van tandartsen en techniekers. Maandag 2 september pakt hij de draad weer op en opent, wederom in het pand aan de Industrieweg 37, Competent Tandtechniek.

36_competenttandtechniek
Gery den Hoed (foto: Adri Verhoeven)

Kriebelen
“Eind 2012 begon het toch weer te kriebelen”, vertelt Den Hoed. “Omdat ik nog steeds in de dentale branche actief was, wist ik precies wat er speelde. Veel tandartsen zijn niet tevreden over de wijze waarop de grote laboratoria met hun cliënten omgaan.”

Gery weet dat veel kroon-en brugwerk in o.a. China wordt geproduceerd. “Natuurlijk is dat wat gunstiger in prijs omdat de loonkosten daar heel laag zijn en de bedrijven niet aan de regelgeving en arbeidsvoorwaarden die in Nederland gelden hoeven te voldoen. Door deze ontwikkeling dreigt er veel vakmanschap en kennis te verdwijnen. Ondanks, of misschien wel juist door de economisch wat moeilijkere tijden, zijn tandartsen voor hun cliënten juist weer op zoek naar kleinschalige tandtechniek waarbij persoonlijke aandacht, zorg en constante kwaliteit een belangrijke rol spelen.”

 

Daarom besloot Gery den Hoed de stap weer te zetten. En dat doet hij niet alleen: Gery heeft vier ervaren tandtechniekers in dienst en ook zijn vrouw zal regelmatig hand- en spandiensten verlenen.

Plezier
Gery den Hoed is ervan overtuigd dat Competent Tandtechniek een succes gaat worden. “Het team is ervaren en vakkundig en we hebben allen veel plezier in ons werk. Dat zie je terug in de tandtechnische werkstukken. Enthousiasme en gedrevenheid maken het mogelijk om constante kwaliteit van een hoog niveau te leveren. Uiteindelijk is dat natuurlijk wat tandartsen voor hun cliënten willen.”

Iedere tandtechnieker kent de specifieke wensen van de klant. Want ondanks het feit dat ook het digitale tijdperk zich in de tandtechniek heeft geïntroduceerd, blijft het maken van bruggen, kronen of een gebit nog altijd mensenwerk. Geen enkel gebit, zelfs geen enkele kies of tand is hetzelfde. Daarom gebeurt het steeds vaker dat een tandarts zijn cliënt zelf langs stuurt bij de tandtechnieker.

“Cliënten komen voor een tandtechnisch adviesgesprek, het uitvoeren van een reparatie of het bepalen van de kleur. Door de persoonlijke aandacht sluiten wensen en het product naadloos op elkaar aan.”

Deel deze informatieShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email